fbpx

Veermiku remont ja kontroll – sildade, roolisüsteemi, pidurisüsteemi remont

Veermiku kontroll ja remont – korras veermik tagab ohutu ja mugava sõidu

Veermiku kontroll on Eesti teid arvestades auto hoolduse seisukohast üks olulisemaid
ettevõtmisi. Veermik peab sõidu ajal taluma suuri koormusi, mis olenevalt juhi sõidustiilist
ja läbitavate teede olukorrast kulutab veermiku osasid kas vaiksemas või kiiremas tempos.
Korras veermik tagab sõidu ajal teelpüsivuse, garanteerib ohutuse juhile ja kaasreisijatele,
ei väsita juhti ning muudab juhtimise mugavaks. Regulaarne veermiku kontroll on ohutuse
seisukohast väga oluline, sest kulunud või purunenud veermiku osad muudavad auto
juhitavuse raskemaks ja ettearvamatuks. See omakorda suurendab kordades liikluses
ohtlikke olukordade tekkimise võimalust ja avariisse sattumise ohtu.

Kui tihti peaks veermiku kontrolli teostama?

Veermiku kontrolli on mõistlik teha koos korralise hooldusega. Kuna veermiku
komponendid kuluvad erineva kiirusega ja eri osade kulumistase mõjutab oluliselt ka teiste
osade koormust, tasub lasta veermik kindlasti üle kontrollida iga õlivahetuse ajal.
Olenevalt sõidukist, on soovitatav veermiku kontrolli teostamine ette võtta iga 10 000-15
000 km järel. Samas tasub auto sõiduomadusi jälgida jooksvalt ja kui peaks tunduma, et
midagi on muutunud, on mõistlik lasta veermik esimesel võimalusel üle kontrollida.

Kindlasti tuleb auto veermiku kontrolli tuua juba tuntavate probleemide korral nagu siis, kui:

  • Auto kisub sõidu ajal paremale või vasakule.
  • On tunda, et auto vetrub sõidu ajal pehmemalt kui tavaliselt või „ujub” teel.
  • Sõidu ajal kostub esi- või tagasillast kolkse või kolinat.
  • Piduripedaali vajutamisel auto jõnksutab või vibreerib.
  • Pidurdamisel on tunda rooli jõnksumist või vibreerimist või rool kisub.
  • Auto on tasasel pinnal parkides ühele poole viltu.
  • Rool käib raskemalt kui tavaliselt.
  • Roolis on tunda lõtku.

Mida veermiku kontrolli käigus jälgitakse?

Veermiku kontroll on kõikide veermiku osade kulumistasemete ja lõtkude tuvastamine, kus
vaatame üle roolilati, rooliotsad, rooliliigendid, rattalaagrid, šarniirid, poolteljed, vedrud,
amortisaatorid, amortisaatorite tugipadjad ja laagrid, stabilisaatorid, puksid ja tolmukatted.
Loomulikult hindame ka rehvide kulumist, rehvimustrite jääksügavust ja kontrollime ning
korrigeerime rehvide rõhud nõuetele vastavaks.

Veermiku remont teosta esimesel võimalusel!

Veermiku remont tuleks teostada esimesel võimalusel peale vigade ilmnemist, sest
kulunud või katkised komponendid kulutavad liigselt ka teisi veermiku osasid. Tänu sellele
kuluvad need omakorda kiiremini ja remondiarved suurenevad hüppeliselt.
Peamised veermiku remondi käigus vahetatavad osad on tolmukatted, puksid, laagrid,
pooltelje otsad, õõtshoovad, šarniirid, rooliotsad ja amordid. Eraldiseisvalt on iga selline
varuosa suhteliselt soodsa või mõistliku hinnaga. Kui aga mõni nendest õigel ajal
vahetamata jätta, on enam kui tõenäoline, et vahetamist vajavate veermiku osade nimekiri
pikeneb üpris kiirest ja veermiku remondi kulu mitmekordistub.

Kui veermik vajab remonti või ei ole ammu oma autoga veermikukontrollis käinud, helista
+372 522 6485 või kirjuta kalev@kvelger.ee.


Lepime sobiva aja kokku, teostame ühe põhjalikuma kontrolli ja teeme veermiku remondi
käigus auto taas turvaliseks.
Meie Roelas asuvas autoteeninduses ootame kliente nii Lääne- kui Ida-Virumaalt, aga miks mitte ka
kaugemalt.